A / Bold's / Tale
_

Zonder toewijding en passie geen succes. Zonder wrijving geen glans. Ons verhaal gaat over rozen met hier en daar een zure appel.

Wandelt u met ons mee?

2012

Een stout stel.

Bold ziet eind 2012 het levenslicht. Drie collega's van een vooraanstaand Magento-bureau hangen hun vaste baan aan de wilgen en beginnen voor zichzelf met als credo "dit kunnen wij beter". En gelukkig was dat ook zo.

Aangemoedigd door klanten die Bold vanaf het eerste uur bijstaan hebben we een vliegende start en rookt voorzichtig onze schoorsteen. We zetten in op degelijkheid, kwaliteit en waarmaken wat we beloven.

Het nieuwsplatform Tennis.nl wordt in Drupal uit de grond gestampt als startup-schnabbel, maar de focus ligt vanaf moment 1 op Magento.

We huren ons eerste unit in de rode bedrijfsverzamelgebouwen aan de Panamalaan: pijpenlaatje numero 5G. Bold is up and running!

2013

Fundering ende afscheid.

Er wordt hard aan de weg getimmerd.

We bouwen de webwinkels van Krasloten.nl en PrimaOuders.nl. Ook voor de Nederlandse omroepen NOS en NTR bouwden we de shops.

We onderhouden de vijf webwinkels van SportShopsDirect en die van outdoor schoenenfabrikant Hi-Tec.

We nemen onze eerste werknemer in dienst en verwelkomen stagiairs waarvan sommigen zich later bij ons aan zullen sluiten.

Het fundament van Bold is gelegd maar we staan ook voor een lastig en pijnlijk besluit: we nemen afscheid van onze derde vennoot.

2014

Bold gaat door als tandem.

En dat voelt goed: met twee kapiteins op het schip ervaren we hernieuwde energie en gretigheid.

We bouwen de webshop voor NTR SchoolTV voor EDG en Hygienepapier.nl in opdracht van Keytoe. We nemen het onderhoud van wijnkoperij De Gouden Ton op ons.

We sleutelen als een van de eerste Magento-agencies van Nederland driftig verder aan een geautomatiseerde ontwikkelstraat.

De formule om nieuwe shops te bouwen en deze vervolgens in technisch beheer te nemen werpt zijn vruchten af: onze supportafdeling vormt onze stabiele onderstroom.

2015

We verhuizen.

Naar de voorzijde van Panamapaar West: de veel grotere ruimte 5A die veel meer ademt: licht, ruimte en uitzicht!

We bouwen onder meer de Europese webstore van Tabasco en de webshops van de commerciële omroepen NET5, SBS6 en Veronica.

De geven de webshops van SportShopsDirect een grondige facelift in de vorm van een responsive redesign.

Bold wordt meermaals ingevlogen als externe, onafhankelijke expert: we beoordelen webshops die gebouwd zijn door derden door ze zowel functioneel als technisch aan de tand te voelen.

We bouwen voor NTR SchoolTV een uitgebreid licentiemanagementsysteem dat zowel digitaal als fysiek lesmateriaal in abonnementsvorm aanbiedt aan scholen.

2016

Next-level Commerce.

In samenwerking met designer Jasper de Ridder en online marketing bureau AdResults bouwen we de webshop voor MediPreventie.nl. Een prachtig eindresultaat maar ook een reality-check voor Bold: we verslikken ons stevig in de gedetailleerdheid (en daarmee omvang) van het front-end, dat niet alleen mobiel heel anders is dan voor desktop, maar ook nog eens zéér zoekmachinevriendelijk moet zijn.

Hoewel we leergeld betalen en ons hier en daar technisch in bochten moeten wringen zet deze shop voor ons wel een nieuwe benchmark: onze lat ligt weer hoger.

We zetten onze eerste stap in de wereld van Magento 2 met de webshops van Van Der Eng: meteen een technisch uitdagend project met veel backend-processen die door onze Sidney naadloos worden aangesloten bij hun productieafdeling.

2017

Beheersing en lenigheid.

De projecten die we doen worden omvangrijker en complexer en we nemen daarom afscheid van de traditionele watervalmethode en projecten op fixed-price basis om plaats te maken voor SCRUM en nacalculatie.

Voor Nederlandse Loterij bouwen we Krasloten.nl opnieuw op, ditmaal met Magento 2. We integreren het met hun online betaalportaal: de NLO Wallet. Het design wordt verzorgd door BrandBuilders.

We beginnen grip te krijgen op Magento 2 projecten. Ook merken we overduidelijk dat Magento 2 shops niet voor hetzelfde geld over de toonbank kunnen als Magento 1 en een klant vereist met een stevigere portemonnee.

Intern verbeteren we onze automatiseringsprocessen en verstevigen daarmee onze technische uitvalsbasis.

2017

Katapult na roest.

Shops rollen van de band en ons truukje begint routine te worden: sleur dreigt zijn intrede te doen. We trekken aan de bel, het is tijd voor een nieuwe impuls, een hogere versnelling.

We nemen Forward Mentor Stephan van Bolderik in de arm en vanaf dat moment krijgt Bold vleugels. Samen met Stephan herinneren we onszelf aan onze identiteit, onze waarden, onze kracht en stellen ambitieuze doelen voor 2018.

Waar worden wij nou blij van? Welk type project en klant hoort daar (niet) bij? Termen als cut-to-the-bone, high-end en fashion prijken op onze verlanglijstjes. We zijn het erover eens: we werken toe naar een boutique commerce bureau met aansprekende klanten die gas willen geven.

Bewust van onze koers kiezen we ervoor afscheid te nemen van een aantal klanten waar we gevoelsmatig de klik missen om met meer zorg en aandacht te kunnen werken voor klanten waar onze harten wel sneller van kloppen. Less is more.

2018

Puzzelstukjes vallen op hun plek.

Nog voordat het jaar is aangebroken weten we al dat dit ons mooiste jaar tot dan toe gaat worden, met onder meer drie uitdagende Magento 2 Commerce projecten aan de horizon.

Het zal ook een spannende periode worden met veel hooi op onze vork. We maken onze borst nat: het is tijd om onze spierballen te tonen en te laten zien uit welk hout we zijn gesneden.

Om onze capaciteitsbegroting rond te krijgen huren we twee heren in via detacheerder Sterrk die ons team driekwartjaar lang komen versterken.

5A blijkt te krap met 11, soms 12 mensen aan de lunchtafel. We verhuizen naar de overzijde van de weg: Panamalaan 4B.

2018

Zevenmijlslaarzen.

We werken met man en macht aan de B2B en B2C webshops van Vlisco en doen precies dat waar we goed in zijn: maatwerken wat los en vast zit om Magento naadloos bij de organisatie te laten aansluiten.

Voor high-end fashionmerk My Brand lanceren we een nieuwe Magento 2 Commerce webshop met een (wederom) uitdagend design van Jasper de Ridder.

Voor VoorKappers.nl bouwen een B2B webshop op basis van een design van Greymen&Co, ondersteund door online marketingbureau DLVR. Ook schroeven we een ERP-koppeling met King Business Software in elkaar.

De webshop van Krasloten krijgt een nieuw gezicht op basis van een design van Fabrique.

2018

Hup, nu naar buiten.

We realiseren ons dat we onszelf te weinig zichtbaarheid hebben gegund. We kloppen liever code dan dat we op een podium grote verhalen ophangen. Door goede mond-op-mondreclame hebben we nooit verlegen gezeten om klanten of projecten. Mede daardoor hebben we onvoldoende naar buiten gebracht dat we bij Bold toch wel hele mooie dingen aan het doen zijn.

We krijgen regelmatig in de schoenen geschoven dat we te bescheiden zijn. We geven hier gehoor aan door een samenwerking aan te gaan met Alexander de Kleermaeker die het wél van de daken schreeuwt en ons helpt om Bold op de kaart te zetten.

Zitten we binnenkort bij jou aan tafel?

2019

To PWA or not to PWA?

Progressive Web Apps zijn hot. Heel Magento-land heeft het erover maar wij doen het: Magento 2 PWA!

Met De Voorhoede die de frontend voor z'n rekening neemt, bouwt Bold een headless Magento 2 backend voor damesfashionicoon Loavies.

Voor mobiliteitsspecialist Mango Mobility nemen we het technisch beheer en de doorontwikkeling op ons.

Ook SportShopsDirect heeft de sprong in het diepe gewaagd en we leggen de laatste hand aan hun gloednieuwe Magento 2.3 Commerce shop.


Waar kruisen ons en jouw avontuur elkaars paden?


Zien hoe wij 't doen?

Kom zelf ervaren hoe we werken.


Toets 020 - 303 50 76 in op je telefoon en druk op 'Bellen' of mail naar info@boldcommerce.nl. Langskomen mag ook: kom langs op de Panamalaan in Amsterdam en bel aan bij nummer 4B.

Schuif je aan voor de lunch en een goed gesprek over Magento?