Create your own story

Webshop canvas

Wil je een nieuwe webshop opzetten? Heb je al een webshop maar ben je op zoek naar een beter, stabieler en future proof platform? Weet je welk platform je wil maar zoek je nog een partner die bij je past en je helpt bouwen aan een succesvol e-commerce kanaal?

Wij bieden je een workshop die je vooruit helpt, je helpt (de juiste) keuzes te maken en de handvatten geeft voor het uitvragen van een offerte (RFP) met al je eisen en wensen.

Wat is het?

Een of meerdere dagdelen waarin de e-commerce specialisten van Bold samen met jullie team (alle relevante betrokkenen) gaan brainstormen over alles wat te maken heeft met de webshop. Door simpelweg heel veel vragen te stellen wordt duidelijk wat het project eigenlijk inhoudt.

Dit kan op locatie (uiteraard met inachtneming van de corona maatregelen) of digitaal.

We komen je helpen om een goede briefing te maken die je naar potentiële webshop bouwers kan sturen. Het dient als een goed startpunt om een offerte/inschatting te kunnen maken.

Deze workshop bestaat uit drie onderdelen:

  1. Intakegesprek
  2. Workshop(s)
  3. Opzetten briefing document(RFP)

Waarom?

We zien vaak dat de omvang van een e-commerce project onderschat wordt, met als gevolg dat het project bij voorbaat al gedoemd is te mislukken. Of juist andersom: het is wel duidelijk dat het een groot project is, maar waar begin je dan?

Het lijkt op het 1e gezicht gewoon een website met wat producten. Maar waar komt de productinformatie vandaan? Moet dat nog verrijkt worden? Hoe zit het met prijzen, inclusief BTW, exclusief BTW in het buitenland? Verzendkosten voor PostNL en gratis afhalen in de winkel, hoe regel je dat? Hoe vaak je wil je dat voorraad gesynchroniseerd wordt? Kunnen bezoekers verschillende valuta zien, maar alleen afrekenen in euro's? Wil je de producten sorteren op populariteit, maar ook op beschikbaarheid, en ook nog marge? Ga zo maar door.

Om alle bewegende onderdelen van de webshop goed in beeld te krijgen is het belangrijk om met specialisten aan tafel te zitten, die de juiste vragen stellen en echt de diepte in gaan. De onderste steen boven. Daarom is het ook belangrijk dat alle stakeholders aanwezig zijn. Misschien heeft Finance eisen met betrekking tot de facturatie, logistiek wil dat gewichten worden meegestuurd naar de vervoerder, IT kan alleen XML-bestanden importeren en exporteren en marketing heeft een specifieke Google Tag Manager implementatie in gedachten.

Daarnaast heb je soms ook te maken met externe partners en systemen zoals een fulfilment partner, misschien een loyalty systeem, een e-mailmarketing provider of een PIM. Daar zullen ook koppelingen voor nodig zijn.

Kortom wij zorgen dat de puzzelstukjes op zijn plek vallen.

Kosten

Na een telefonisch intakegesprek kunnen we samen bepalen welke wensen er zijn, of wij je daarbij kunnen helpen en hoeveel dagdelen daarvoor nodig zijn. Uiteraard kan je ook altijd starten met een dagdeel en aansluitend bepalen of er meer behoefte en tijd nodig is.

Intakegesprek 0 euro
(pre)workshop 2 uur 400 euro
Dagdeel à 4 uur 1000 euro (incl. briefing)

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.