Case Datona

Met meerdere website van het jaar awards onder de riem is Datona de webwinkel voor elke klus aan de auto of motor. In de webwinkel vind je het grootste online assortiment aan garageproducten en werkplaatsinrichting.

Doelstelling

Het doel was duidelijk: de performance van de webshop moest verbeterd worden. De keuze viel op Magento 2 in combinatie met het Hyvä thema.

Datona stond voor de taak om de volledige inhoud te migreren zonder enig verlies van SEO-waarde. Deze overgang werd gecombineerd met de implementatie van een geheel nieuw ERP-systeem. Met Magento 2 als stevig fundament, biedt het een solide basis met genoeg schaalbaarheid. De integratie van Hyvä zorgt voor verbeterde frontend prestaties, iets waar Datona op zoek naar was.

Werkwijze:

Het Datona project begon met het ontwerp van Jasper de Ridder. Om dit project behapbaar te maken hebben we gekozen om het op te delen in verschillende fases.

De eerste stap was het bouwen en migreren van Datona.be van het Silver CMS naar Magento 2. Door deze shop eerst live te zetten hebben we hier verdere optimalisaties uit kunnen voeren. Zo diende de Belgische store als stevig fundament voor fase 2, namelijk het live zetten van de Datona.de.

Grip op budget en planning

Om grip te houden op het budget en de doorlooptijd monitoren we snelheid van het team, doen we iteratieve en tussentijdse opleveringen, en zijn we volledig transparant in de voortgang en gemaakte uren.

Sprintpresentaties en flexibele sprints

Na elke sprint presenteren we de voortgang aan het interne team bij Datona. Bij elke sprint geven we een demo van de tickets die op dat moment klaar zijn en intern zijn getest. We laten ons niet vastpinnen op wat er in elke sprint zal gebeuren, zodat we continu kunnen blijven itereren.

De voordelen van Hyvä

Verbetering van prestaties en gebruikservaring

Prestatieverbetering stond hoog op de prioriteitenlijst bij Hyvä. Dit zorgt voor een snellere pageload, een verbeterde respons van de server en algehele prestatieverbeteringen.

Meer flexibiliteit aan de frontend

Aanpasbaarheid aan de frontend is een van de sterke punten van Hyvä. Je hebt meer controle over het uiterlijk van je shop. Zo creëer je een unieke gebruikerservaring die aansluit bij jouw merk. De modulaire opzet van Hyvä maakt dit mogelijk.

Beter scoren in Google

Search engine optimisation (SEO) technieken zijn standaard ingebouwd binnen Hyvä. Met een semantische HTML-opmaak kunnen zoekmachines shops beter indexeren. Zo scoor je beter in Google en vergroot je het organische verkeer.